Igapäevaelu toetamise teenuse eesmärk on inimese parim võimalik iseseisev toimetulek ja areng psühhosotsiaalse toimetuleku toetamise, igapäevaelu toimetulekuoskuste ja tööoskuste kujundamise ning inimese lähedaste ja temaga koos elavate inimeste nõustamise kaudu.
Igapäevaelu toetamise teenust osutatakse: inimese kodus talle näiteks igapäevaelu oskuseid õpetades, päevakeskuses grupitegevustes osaledes, söögitegemist õppides, ametiasutustes asjaajamist harjutades jne.
Mida teenuse raames tehakse?
- kujundatakse inimese isiklikke ja igapäevaelu oskusi, kaasates ta nimetatud oskusi arendavatesse tegevustesse, arvestades tema terviseseisundit, füüsilisi ja vaimseid võimeid,
- juhendatakse sotsiaalsete suhete loomisel, säilitamisel ja arendamisel,
- juhendatakse aja planeerimisel ja vaba aja sisustamisel, osalemisel erinevatel vabaaja üritustel,
- juhendatakse tervishoiu-, sotsiaal-, posti-, finants- ja muude teenuste kasutamisel ning hariduse omandamise võimaluste leidmisel ja elluviimisel, igakuise eelarve planeerimisel,
- kujundatakse tööoskusi ja võimaldatakse töö tegemise harjutamist nii päevakeskuse ruumides kui väljaspool,
- nõustatakse inimese lähedasi, sealhulgas temaga samas eluruumis elavaid inimesi tema käitumise ja suhtlemise eripärades,
- kaasatakse inimest muudesse tegevustesse, mis on vajalikud igapäevaelu toetamise teenuse eesmärgi saavutamiseks.
Erihoolekandeteenusele saamiseks peab isik üldjuhul olema eelnevalt läbinud rehabilitatsiooniteenuse ja talle on koostatud rehabilitatsiooniplaan, s.t on hinnatud inimese vajadust erihoolekandeteenuse saamiseks. Erandiks on igapäevaelu toetamise teenus, millele suunamiseks ei ole isikul vaja esitada rehabilitatsiooniplaani, vaid piisab psühhiaatri hinnangust.
Teenuste taotlemiseks esitab isik avalduse koos vajalike dokumentidega elukohajärgse pensioniameti juhtumikorraldajale.
Sotsiaalministeeriumi poolt väljatöötatud taotluste vormid on kättesaadavad Sotsiaalkindlustusameti kodulehel www.ensib.ee ja ka pensioniametite klienditeenindustes. Dokumendid võib saata Sotsiaalkindlustusametile postiga või viia isiklikult klienditeenindajale või juhtumikorraldajale.